Йеромонах Серафим Роуз: Значението на НЛО

от Предание БГ

Какво е значението на НЛО за нашето време? Защо те се появяват точно в този период от историята? Какво е тяхното послание? Какво бъдеще сочат те?

Първо, феноменът НЛО не е нищо друго освен част от бума на „паранормални“ събития, които само преди няколко години биха изглеждали като чудеса. В книгата си „Невидимата колегия“ д-р Вали изразява секуларното разбиране за този факт: „наблюденията на необикновени събития в нашето обкръжение изведнъж станаха хиляди. „ Те причиняват „основна промяна във веровите образци на човека, в цялото му отношение към понятието за невидимото…Нещо се случва в човешкото съзнание. Същата „мощна сила (която) в миналото е влияла на човешката раса сега отново й въздейства.“ Изразено на християнски език това означава, че ново демонично нашествие е връхлетяло човечеството. Изхождайки от християнското разбиране за апокалипсиса, ние можем да видим, че силата, която досега е възпирала крайните и най-ужасни прояви на демонична активност на земята, се е отдръпнала (2 Сол. 2:7). Като цяло вече не съществуват християнско православно управление, обществен ред (чийто предстоятел е бил православният император) и православен християнски светоглед. Сатаната е пуснат от тъмницата си, където е бил държан от благодатта на Христовата Църква, и е излязъл да прелъсти народите (Откр. 20:7-8) и да ги приготви за поклонението на Антихриста в края на времената.

Вероятно никога от началото на християнската ера демоните не са се появявали така открито и повсеместно като днес. Теорията за „посетителите от друга планета“ е само един претекст, който демоничните сили използват, а да спечелят привърженици на идеята, че „по-висши същества“ са отговорни за съдбата на човечеството.

На второ място, НЛО е най-новата медиумична техника, чре която дяволът печели последователи в своята окултна сфера. Това явление е един ужасен знак за това, че човекът днес е податлив на демонични влияния, както никога преди в християнската ера. През ХІХв., а да се влезе в контакт с демоните, е била необходима тъмна стая, където да се проведе сеанса, а днес човек трябва само да погледне към небето(обикновено нощем, наистина). Съвременното човечество е загубило и малкото, останало от основите на християнския мироглед и сега пасивно предоставя себе си на разположение на всякакви „сили“, слизащи от небето. Филмът „Близки срещи от третия вид“ шокиращо разкрива до каква степен суеверният „постхристиянски“ човек е готов моментално и безкритично да повярва и последва почти невидоизменените демони където и да го поведат.

Трето, „посланието“ на НЛО се състои в следното: пригответе се за Антихриста; „спасителят“ на отпадналия свят идва, за да го управлява. Може би той сам ще дойде по въздуха, за да се уподоби напълно на Христос (Мат. 24:30, Деян. 1:11). Може би „посетителите от друга планета“ ще се приземят публично, за да окажат „космическо“ поклонение на своя повелител; може би „огънят от небето“ (Откр. 13:13) ще бъде само част от големите демонични спектакли в последните времена. Така или иначе, посланието към съвременното човечество е: очаквайте освобождение не чрез християнско откровение и вяра в невидимия Бог, а от космическите пришълци.

Това е един от знаците на последните времена, когато на места ще има „и страхотии, и големи поличби от небето“(Лука 21:11). Още преди сто години епископ Игнатий Брянчанинов в своята книга „За чудесата и знаменията“ обръща внимание на „стремежа, забелязан в съвременното християнско общество, да се виждат чудеса и дори да се вършат чудеса… Такива усилия свидетелстват за самозаблудата, която живее в душата владее я и се основава на самомнението и тщеславието.“ Истински чудотворци се срещат все по-рядко и дори изчезват, но хората „жадуват чудеса много повече от преди…ние се приближаваме постепенно към времето, в което ще трябва да се отвори огромното тържище за многобройните и изумителни чудеса, а да увлече в погибел безбройните питомци на плътското мъдруване, прелъстени и измамени от чудесата.“

Изследователите на НЛО трябва да обърнат особено внимание на факта, че „чудесата на Антихриста ще се явяват предимно във въздушните сфери: там предимно господства сатаната. Знаменията ще действат най-вече чрез зрението, като го очароват и мамят. Св. Йоан Богослов, съзерцавайки в откровение събитията, предшестващи края на света, казва, че Антихристът ще извърши велики дела – „та дори и огън сваляше от небето на земята пред човеците“ (Откр.13:13). Това е личба, отбелязана в Св. Писание като най-голяма от белезите на Антихриста. Мястото на действието ще бъде въздухът: това ще бъде впечатляващо и „всяващо страх зрелище“. По този повод св. Симеон Нови Богослов споменава, че „на подвижника не подобава да се взира в небето, поради злите духове във въздуха, които предизвикват много и различни измами.“ „Хората няма да разберат, че чудесата на Антихриста не носят добро и не притежават разумна цел, че са чужди на истината и са изпълнени с лъжи, че са чудовищни и злобни, че представляват едно лишено от смисъл позьорство. Тези чудеса се усилват все повече, за да впечатляват, да учудват, да причинят обърканост и забрава, да мамят, прелъстяват и привличат с обаянието на помпозни, празни и глупави ефекти.“ „Характерно а всички демонични проявления е, че дори нищожно внимание към тях е опасно. От подобно внимание, допуснато дори бе симпатия към явлението, може да се отпечата изключително вредно впечатление и свидетелят да бъде подложен на сериозно изпитание.“ Хиляди „контактьори“ с НЛО и даже обикновени свидетели са изпитвали вълху себе си истинността на тези думи на малцина се е удало да се спасят, след като са били въвлечени сериозно в подобни контакти.

Дори сериозни изследователи на НЛО са счели за свой дълг да предупредят хората за опасността, която крият контактите. Джон Кийл например пише: „Шегите с НЛО могат да бъдат също толкова опасни, колкото и шегите с черната магия.“ Този феномен прави от своите жертви невротизирани, лековерни и незрели хора. Контактите могат да причинят параноидна шизофрения, демономания и дори самоубийство, което се потвърждава в много от случаите. Лековатото любопитство към НЛО може да се превърне в разрушителна мания. По тази причина а настоятелно препоръчвам на родителите да предпазват децата си от подобни увлечения. Учителите и другите възрастни не трябва да поощряват подрастващите в техните увлечения в тази област.“

На друго място епископ Игнатий Брянчанинов разказва с вълнение и лошо предчувствие за видението на един обикновен руски ковач. Това се случило в едно селце близо до Петербург в навечерието на ХХ в. – век на неверие и революции. Около обяд ковачът внезапно видял множество демони в човешки вид, които седели по клоните на дърветата, облечени в странни дрехи и островърхи шапки. Те пеели под акомпанимента на невиждани и диви музикални инструменти: „Нашето време дойде! Нашата воля ще бъде!“

Ние живеем в края на този страшен век на демоничен триумф и ликуване, когато ужасяващите „хуманоиди“ (една от маските на демоните) стават видими за хиляди хора и овладяват душите на тези, от които е отстъпила Божията благодат. Явлението НЛО е знак за нас, православните християни, да следваме по-внимателно и трезво пътя на спасението, съзнавайки, че можем да бъдем изкушавани и съблазнявани не само от фалшивите религии, но дори и от привидно напълно материални предмети, попадащи пред очите ни. В ранните векове християните са се отнасяли с голямо внимание към странните и нови феномени, помнейки предупрежденията за козните на дявола. След настъпването на новото време на „просвещението“ обаче повечето от хората започват да се отнасят към тези феномени с любопитство и дори да ги търсят, отпращайки дявола в областта на полу-въображемото. Разбирането на истинската природа на НЛО следователно може да подпомогне пробуждането на православните християни за съзнателен духовен живот и осъзнат православен светоглед, чието следване е по-трудно в сравнение с модните идеи на времето. Съзнателният православен християнин живее в един изцяло паднал свят – от земята под нас, до звездите над нас – всяко същество е далеч от изгубения рай, към който той се стреми. Той е част от страдащото човечество, произлязло от Адам, първия човек. Всички еднакво се нуждаят от изкуплението, предложено щедро от Сина Божи, чрез Неговата спасителна жертва на кръста. Православният християнин знае, че човек не може да се „развие“ в нещо „по-висше“, нито пък има каквато и да е причина, за да вярва, че на други планети съществуват „високоразвити“ същества. Но той добре знае, че във вселената освен него наистина има „напреднали разумни същества“ и че те са два вида.

Затова той се стреми да живее така, че да остане с тези, които служат на Бога (ангелите) и да отбягва контакта с другите(демоните), които са отхвърлили Бога и в своята завист и злоба се стремят да повлекат човека в нещастието си.

Православният християнин разбира, че поради своето самолюбие и слабост човек лесно може да бъде измамен и да повярва в „красиви приказки“, обещаващи достигане на „по-висше състояние“ или контакт с „по-висши същества“ без борбата на християнския живот. Фактически тези обещания са именно бягство от тази борба. той не се доверява на своята способност да различава измамите на демоните и затова се придържа строго към ръководните принципи на Св. Писание и светоотеческите произведения, които са му дадени за цял живот от Христовата Църква.

Такъв човек има възможността да устои на религията на бъдещето, религията на Антихриста в каквато и форма да бъде представена тя; останалата част от човечеството е загубена.

(Откъс от книгата "Православието и религията на бъдещето")